tirsdag 8. november 2011

Kuala Lumpur

Siste stopp før solferie på Bali er Kuala Lumpur, den reneste og mest moderne byen hittil, etter Hong Kong. Kinesere, Malayer og indere roper om kapp på markedene og de er det mange av! Vi bor i Chinatown og du finner det meste her.

Utenom en tur innom Museer og tårnet jeg ikke husker navnet på ble dette en mektig stor Shopping safari. Mye seeing og lite røring. Det størst vi var innom var Time Square. Et usmakelig stort senter, på ti etasjer og for å si noe om hvor stor hver etasje var telte jeg 22 rulletrapper på en etasje, og det var uten heisene og de vanlige trappene. De hadde alt, fra glorete utgaver av den norske butikken "Glitter" til godbutikker som Canon, Kyosho(radiostyrte leketøy) og Antikk butikker hvor utvalget er litt mer ekslusiv en de du finner langs veien i norge. Her var det samuraisverd, hvor slira var smykket med slangeskinn og perler, gamle buddha statuer fra Tibet, Jadefigurer, Veldig mye snasent men prisene startet på samme summen som budsjettet vårt.

Kaja var i himmelen, Som hun sa selv; jeg kjenner meg ikke igjen, hjemme tenker jeg at jeg får to vanlige t-skjorter til prisen av en merke skjorte, men her!! Hva skjer.

Senteret hadde også egen fornøyelses park, med en berg og dalbane som legger loopen på tusenfryd i skyggen. IMAX kino, vanlig kino, eviglang bowlingbane og pilogbue bane. Plassen dekker de fleste behov.

Akkuratt nå, yehey, jeg skriver om nåtid, ligger vi og er klare for siste natta nord for ekvator. Enn så lenge hvertfall. I morgen kl 2000 isj reiser vi nedover til Bali, og gleder oss til å komme bort fra storbyen og inn i de glade dager som strandløver, med speedo og mørke solbriller. 

Naai, nå blir er det god natt, bilder kommer forhåpentligvis snart. Er litt å ta igjen der og veit jeg.

Koz og klemz fra Kaja og Mikal

2 kommentarer: