torsdag 1. desember 2011

Bali

Bali bali bali blir'u gla i. Den er deilig den herlig, og kurerer gruff. Vi kom fram midt på natta og hadde ikke snring på hvor vi skulle bo. Tok inn på et av stedene  som sto i lonely planet aka Bibelen. Det var et høl, men vi gadd ikke gå noe mer så da ble vi der for natten. Dagen etter var planen å reise til Lombok, men pga en serie uforutsette hendelse ble det surfings på Kuta beach en uke istede.Vi fant et nytt sted å bo, På andre siden av gata... med hyggelig folk og bedre rom. Han som drev stedet så også ut til å trives, 21 år jobbet 6 dager i uken og hadde fri den dagen i uka det var best bølger. Han leide ut scootere fiksa surfebrett og fikk oss ut til Lombok. Bursdag samme dag som meg hadde han og:)

Surfing sto høyt på agendan, For min del hvertfall. Kaja trengte noen dager på å psyke seg opp, men kom seg uti og opp på brettet. Mye tid ble tilbragt på stranda, utenom et par dager hvor vi tok scooten fatt og utforsket øya, opp til Ubud og vulkanen midt på øya. På vei ned fra toppen, på scooter, så vi politiet hadde kontroll, alle bilene før oss ble vinket forbi, men da vi kom ble vi pent stoppet og spurt om vognkort og førerkort på en heller ustødig engelsk. Jeg ga han mitt norske, som jeg viste ikke var gyldig og ble med ned til bilen. Jeg skjønte fort at det her kom til å koste, men hadde ikke snøring på hvor mye. Etter litt prating med kollegene, helt sikkert diskutering om hvor mye, ble jeg bedt om å betale 100 000, noe som tilsvarer ca 10$. Veldig glad over at det ikke ble mer kjørte vi videre med et øye i speilet hele veien nedover. Dette er første gang jeg har blitt stoppet etter 4 år på veien, litt gøy at første gang skulle være i indonesia på en scooter.

Kuta var en artig plass, med mindre synlig festing en hva vi hadde forventa. Vi trodde det skulle være over hele byen, men nei. Digg var det! Vi holdt som sagt til på stranden og leide surfebrett til 4 dollar dagen.
Vi brukte samme typen hver dag, som var en kompis av han vi bodde hos. Han og hans 4 kompiser levde livet på stranda. De starte kl 6 om morran og holdt på til kl 6 halv 7 om kvelden. Dagen besto av å leie ut brett, drikke øl og ha en time eller to med surfeleksjon til feks Kaja. De så ikke ut til å lide.

Vi ble her i litt over en uke før vi dro til Lombok, en deilig og etterlengtet stranduke etter alle storbyene og hylandsfartinga.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar